Praktijknaam: ja2coaching
Website: www.ja2coaching.nl
E-mail: info@ja2coaching.nl
Telefoonnummer: 043-3254748 / 06-40411447
Omschrijving:
“ja2coaching, omdat je het kunt!”
Het huidige kind gaat sneller door zijn kindheid, waardoor de overgangsperiode naar volwassenheid langer duurt. Adolescent zijn is niet altijd een eenvoudige opgave; omgaan met stemmingswisselingen, groepsdruk, verleiding van alcohol, drugs en tabak, school, ouders, plannen voor de toekomst, hormonen, de puberteit. Tijdens deze levensfase, van 12-25 jaar, wordt veel van de adolescent verwacht. Op school komen ze voor keuzes te staan zoals het kiezen van het juiste profiel; ze worden onderworpen aan presentaties, allerlei vormen van toetsen en op het einde van hun middelbare school het Centraal Schriftelijk Examen waarna meestal een vervolgopleiding volgt. Kortom genoeg momenten waarop men onzeker zou kunnen zijn, faalangst de kop op kan steken, examenvrees opdoemt of spreekangst zich ineens openbaart. Een paar voorbeelden van onderwerpen die ik aanpak met de N.A.C. methodiek in mijn praktijk.
Binnen de coaching waarborg ik veiligheid waardoor er ruimte is voor openheid, oefenen, creëren, ontwikkeling en persoonlijke groei. Verder wordt de rol van de ouders meegenomen en indien mogelijk en/of nodig de school.
Faalangst, examenvrees, spreekangst, onzekerheid, stress worden omgezet in zelfzekerheid, zelfvertrouwen, positief zelfbeeld, innerlijke kracht en rust.
Het is fantastisch werken met jongeren o.a. dankzij hun open visie, motivatie, enthousiasme en leergierigheid.
Elke keer ben ik dankbaar even een stukje te mogen meelopen op hun pad naar volwassenheid en geniet ik van hun gewenste verandering.
Leve de jeugd!
Vorm: f2f, skype, telefoon
Expertise:
Dankzij mijn bijna 25 jaar ervaring in het Voortgezet Onderwijs als docent Frans, faalangstreductie- en examenvreestrainster en counselor/coach, beschik ik over relevante expertise, die adequaat ingezet wordt tijdens een consult. Ik heb mij gespecialiseerd in hun gedrag, brein en taal wat de coaching enorm ondersteunt en waarbij de N.A.C. methodiek goed aansluit.
Doelgroep: Adolescent 10 – 25 jaar